donderdag 12 januari 2017

11 januari Van Cahuita naar La Fortuna

Vandaag gaan we van Cahuita naar La Fortuna. Na het ontbijt vertrekken we om 8.15.


Onderweg gaan we straks nog een rit door de jungle maken met de Areal rainforest tram (zelfde als een skilift gondel). De weg daar naar toe duurt ongeveer 2 1/2 uur met een snelheid van 40, 60 of 80 km per uur. Gewoon saai. Stipt om 11 uur bereiken we rain forest adventures die de gondel en wandel verzorgen. De tour vindt plaats in Beaulieu Carillo National Park.

Onze gids is een oude bekende: Kenneth. We hebben hem in Tortuguero al ontmoet. We starten met een korte wandeling over een betonpad. Eigenlijk zien we niet heel veel. We zien kikkers, slangen en vlinders in afgesloten ruimtes. Gelukkig zien we ook nog dieren in de buitenlucht zoals een wandelende tak en leaf praying mantis.

 

Verder zien we ook nog:Squirrel, Bullet ants, wandelende bomen die zich 1 cm per jaar verplaatsen, 3 tooth sloth. Tapir (special voor Tirza), Eye lash spitviper, Humming bird, Emerald tanager, Shiny honey cripper en een grote zwarte slang over de weg. Geen idee hoe die heet.




Na de wandeling gaan we met de gondel de jungle in. Het is net een skilift maar dan mis ik de sneeuw. Omdat het midden op de dag is zien we geen dieren meer (op een slang en kolibrie na). Jammer van het geld. Als je gaat doe het vroeg.

Nu nog 3 uur rijden. Aan het eind als we aankomen in Arsenal Observatory lodge ben ik helemaal op. Mijn spieren doen zeer, ik heb het koud en ik hoest. Dadelijk onder de wol met een paracetamol en dan morgen gezond weer op hoop ik. Maar eerst heerlijk warm douchen onder een regendouche en dan eten.

Morgen weer een dag. Dag lieve lezers, oogjes toe en slaap lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten